خبرها و دانستنی های علمی
سلام.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و امیدوارم بتونم براتون همیشه مطالب جدیدی رو آماده کنم.
پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 1:10 AM ::  نويسنده : محمد       
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 9:50 AM ::  نويسنده : محمد       

500x_boeing-6th-generation-concept.jpg

نیروی هوایی آمریکا مشغول جایگزینی هواپیماهای جنگنده F22 Raptor است و قصد دارد تا سال 2030 این کار را تکمیل کند. برای نخستین بار در تاریخ آنها قصد دارند جنگنده های جدید را به گونه ای طراحی کنند که فاقد خلبان درون هواپیما باشد. در واقع این جنگنده ها همچنان خلبان خواهند داشت اما مکان انها به جای درون هواپیما در بیرون و مکانی امن خواهد بود. ‏

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, :: 10:52 PM ::  نويسنده : محمد       

و در صورت عدم رعایت ایمنی، چشم خودتان! شرکت Wicked Laser به تازگی نورانی ترین لیزر جهان را با نام S3 Krypton Laser، در رکورد های گینس به ثبت رسانده است. لیزری که می تواند در حد یک سلاح مخرب باشد. این گجت، با 86 میلیون لوکس نور تولیدی خود، بردی برابر 137 کیلومتر دارد. یعنی اگر آن را به آسمان بگیرید، تا لبه اتمسفر زمین پیش خواهد رفت.

 

روشنایی این لیزر حدودا 8000 برابر روشنایی خورشید است و هنگام استفاده از آن حتما باید عینک ایمنی به چشم داشته باشید. عينک مخصوصی که همراه ليزر ارائه مي شود. سنسور ها و میکروپروسسور های این لیزر هم مسئول اند؛ شرایط را طوری تنظیم کنند که هنگام در دست گرفتن بدنه آلومینیومی S3، دستتان نسوزد.

بالاترین مدل این لیزر با قیمتی 1000 دلاری در دسترس خواهد بود. اما قيمت مدل های پایین تر آن از 300 دلار شروع می شود. نمی توان تصور کرد که لیزری با این میزان نور و برد، چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد. شاید یک پرزنتیشن زیبا روی کوه! کافی است یکی از این لیزر ها را به دست آورده و هر نقطه ای را از یک قدمیتان گرفته تا فاصله 137 کیلومتری روشن کنید. فقط مواظب چشمان انسان های بی گناه هم باشید!

 

 



شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, :: 6:56 PM ::  نويسنده : محمد       

 

در جنگ و میدان نبرد زیاد دیده شده که سربازان گاهی اوقات با اتکا به احساس شان در مورد اتفاقات، زندگی خود و هم گروهی های شان را نجات داده اند. خواه نام آن را درک مستقیم و ادراک شهودی بگذارید یا به آن احساس درونی بگویید یا نام آن را حس ششم بدانید، حالا دفتر تحقیقات نیروی دریایی (ONR) تصمیم دارد این قابلیت را تبدیل به یک مهارت عملی کرده و به سربازان آموزش دهد که با تقویت این حس مرد عنکبوتی، شانس شان را برای جان سالم به در بردن از مهلکه جنگ افزایش دهند.

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام به این وبلاگ خوش اومدید امیدوارم ازش راضی باشید. راستی نظر یادتون نره!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها و دانستنی های علمی و آدرس bright.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 32809
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content